Fest till helgen!

Vi skall ha fest till helgen. Ett måste då man fyllt 40 enligt vissa. En fest låter på avstånd både kul och enkelt. Man fixar lite mat och därtill dryck, bjuder in folk och vips har man en fest. Men ju närmare man kommer desto mer arbete och tankeverksamhet krävs. Bara maten kan ge en gråa hår. Skall man laga själv eller köpa? Varm eller kall mat? Kött eller fisk, osv. Med drycken är det lättare. Köp hem öl, vin och cider samt lite alkoholfritt så fixar det sig. En rejäl välkomstdrink gjord på vitt vin och fruktsoda brukar ge en bra start.

Nästa fråga att ta ställning till är om man skall ha några aktivieteter. Ett måste enligt mig. Om man blandar många olika människor som inte känner varandra så gör det att folk börjar prata med varandra och då blir det mycket roligare. Frågan som man då ställs inför är vad skall man ha för aktiviteter. Så många som möjligt måste ju tycka att det är roligt att delta, det får inte bli pinsamt och gästerna måste ha kul. Ett vanligt musikquiz är poppis men lite uttjatat. Så min fundering är vad brukar ni hitta på när ni har fest? Tips emottages tacksamt.

Hade själva tänkt köra lite frågor om vårt födelseår, frågor om deltagarna samt lite allmänbildningsfrågor i olika omgångar. Kan nog komma att bli kul bara jag hittar rätt nivå. Förberedelserna går vidare och i kväll bär det av till stadens köpcentrum för en första inhandlingsomgång.


Kommentarer
Postat av: kicki

Välkommen i bloggvärlden. Kan lova att du kommer få mycket kul ut av din sida, iaf har jag fått det av min blogg.

Aktiviteter på en fest, ja det är klart att man skall ha. Vi brukar ha musikfrågesport, men det är ett himla arbete att få ihop en...sen även tipspromenad runt huset med olika frågor som handlar om en person, tex den som fyller år...vi brukar ha doftprover, smakprover...som dofter på kryddor, smaker av sprit...indelade i olika lag då givetvis...nu sist hade vi tävling i lagen om "hur många klypor kan du sätta i ditt ansikte på en minut"

dumt kanske men himla kul, både för de som tittar på och för de i laget, men kanske inte för den som man väljer ut.

Ja det finns mycket man kan göra och jag tror säkert att ni löser detta...jag vet att jag kommer få det kul på festen, jag får ju vara tillsammans mer er och en hel massa nya människor, det skall bli himla trevligt tycker. Ha det gött....nu är det bäst att jag börjar plugga på om 1969...kanske fastnar en del av det jag läser på en som är så gammal som mej. Kicki

2009-08-12 @ 13:04:11
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: Thomas

Hmm, intressanta idéer. Blir att fundera vidare på

2009-08-12 @ 13:21:39
Postat av: Edwertz

Ryska posten!!

2009-08-13 @ 22:26:07
URL: http://blogg.vf.se/edwertz
Postat av: Thomas

Edwertz: Är den en önskan eller en idé?

2009-08-14 @ 10:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0